Deconnecteren doe je zo

CHANGER Christine Wittoeck is experte in Digital Detox en deelt haar graag tips aan CHANGERS die té afhankelijk zijn van hun smartphone

 

  1. Bereid je vakantie goed voor! Zorg voor een goede out-of-office en voicemail. Voorzie ook een collega die jouw back-up is, zodat je volledig kunt deconnecteren.
  2. Vermijd een hele dag naar je computerscherm te kijken en neem af en toe een pauze. Ga offline! Ideaal is een korte wandeling, wat stretchen, water drinken, een babbeltje doen. De beste ideeën komen vaak boven tijdens de “koffieklets”.
  3. Pas single-tasking of mono-tasking toe wanneer je werkt aan een moeilijke opdracht. Focus op één taak en vermijd afleiding door te werken in een stille ruimte, een koptelefoon op te zetten en je mailbox te sluiten. Verwittig ook je collega’s dat je even niet “bereikbaar” bent.
  4. Vergeet je soms te pauzeren / deconnecteren? Overweeg de Pomodorotechniek. Dit is een methode binnen timemanagement die voorschrijft te werken in blokken van 25 minuten. Tussen elke blok in is er een pauze van 5 minuten

 

Author: Gina De Groote

Bezielster en coördinatrice van het platform met community We are the CHANGE. Hoofdredactrice en uitgever van het vroegere CHANGE think positive. Auteur van het boek My CHANGE.

Commentaren